Japan, Seeking Revision of Report on Wartime Brothels, Is Rebuffed

After a long time of hesitation, NYT tries to rescue their wrong articles like the Asahi by labeling majority of Japanese politicians and journalists as "right-wing". Mr. Fackler is a nice guy who reads my blog. It is sorry that he has surrendered to NYT politics, but he is much more cautious than Onishi.
Calls by right-wing politicians and activists to challenge the women’s stories have increased sharply since August, when a major liberal newspaper, the Asahi Shimbun, printed a front-page retraction of several articles it published on the issue in the 1980s and 1990s. Those were based on the testimony of a former Japanese soldier, Seiji Yoshida, who said he had helped kidnap Korean women to work in the brothels.

Many mainstream Japanese scholars and most non-Japanese researchers reject those claims, saying Mr. Yoshida’s testimony was never a major piece of historical evidence that women were coerced. They cite other evidence, mainly the testimonies of many of the women, who in the 1990s broke decades of silence.

Based largely on those testimonies, scholars have concluded that tens of thousands of mostly Asian but also Dutch women worked in Japanese wartime brothels, many against their will. Japanese conservatives dispute that, calling the women’s testimony biased and unreliable, and pointing to a lack of documentary evidence to corroborate their accounts.

Comments

Popular posts from this blog

NYTimes congratulates Park Yu-ha who denied "sex slaves"

U.S. State Department says "JK business" is human trafficking